Op deze zonnige zondagmorgen nam schepen Elke Meganck, in aanwezigheid van haar collega schepen Geertrui Van de Velde, het woord bij de geboortehuldiging ‘Minneblomme’.

Een nieuw concept met bloemen als centraal thema en de passende naam ‘Minneblomme’ voor de verwelkoming van de 142 babytjes geboren in 2020 op ons grondgebied. Want ‘Blomme’ kennen we allemaal en staat voor bloem, maar wist u dat Minne komt van ‘geboren uit de minne/het minnespel’, maar dat het ook staat voor graag zien, beminnen en verwelkomen. Bij de 142 babytjes die werden geboren in 2020 was er ook een tweeling bij en ook een sterrenkindje waarvoor ook een mooi geel sterrenbloemetje werd voorzien. Rond het mooie bloemenkunstwerk werden vandaag door de kinderen winterviooltjes aangeplant. Later zullen ook nog andere bloemen gezaaid en geplant worden, zodat deze bloemenweide een terugkeerplekje wordt voor de kinderen en hun ouders en voor iedereen die er wil van genieten. Via de QR code kan u zien welke kinderen werden geboren in 2020.